Senioren yoga

Yoga geeft vitaliteit 

Door wekelijks senioren yoga te beoefenen, vergroot je de mentale en fysieke soepelheid.
Door rustige en milde yoga te doen, met innerlijke aandacht, laadt je nieuwe energie op. Gericht bewegen, geeft je voldoening en werkt dieper door dan automatisch bewegen.
De senioren yogales wordt gegeven door een deskundige lerares met meer dan 30 jaar ervaring en kennis.

* De lessen vinden plaats in een sfeervolle ruimte met voldoende ventilatie en de nodige afstand tussen de matten in. 

* Matjes, stoelen en kussens zijn aanwezig. 

 

Doe je met ons meer?  Bel eventueel voor een gesprek. Of mail mij.

 

Lichte en rustige lessen

We rekken, buigen, draaien en strekken ons uit. Dit doen we in combinatie met goed en volledig ademen. Door onze gewrichten los te draaien, houden we ze soepel.
Het hele lichaam komt aan bod. Soms blijven we wat langer in een yogahouding. Dit werkt door op de diepere bindweefsels.  Tijdens en tussen de lichte yoga houdingen door nemen we waar, hoe de energie in het lichaam openlijk veranderd. Ontspanning speelt hierin een belangrijke rol. Mindful yoga geeft rust in je hoofd.

* De oefeningen kunnen aangepast worden aan wat je lichaam aankan.

* Senior is een ruim begrip.  Het kent geen leeftijdsgrens. 

Goed voor lichaam en geest

Door senioren yogalessen te volgen voorkom je klachten en ongemakken. Het verlicht de stress en spanning. Je leert om de ademhaling te gebruiken als een belangrijke ‘tool’ om te kunnen ontspannen. Het bevorderd een betere nachtrust. Je voelt je vitaler en veerkrachtiger. Je bloedsomloop verbetert en je ademhaling-capaciteit neemt toe. Je bent je bewuster van je lichaam en een fittere en gezonde levensstijl. Je energie gaat beter doorstromen, dat geeft ruimte. Vitale organen worden gestimuleerd. Je wordt je bewust van je houding en hoe je klachten kunt voorkomen.

Proefles € 5,--
Lees meer over je proefles